جمعه 28 دي 1397   15:01:48
  • ارسال به دوستان
نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 
سید مجید هاشمی
رئیس اداره پاسخگویی به شکایات

 
شرح وظایف اداره پاسخگویی به شکایات
  • مطالعه‌ و بررسی‌ رویکردها،روشهای‌ نوین‌ مدیریت‌ وبرنامه ریزی،سازماندهی، هدایت و راهبری، تقسیم کار، کنترل و نظارت بر پرسنل تحت امر و بکارگیری‌ فنون بازرسی در راستای انجام شرح وظایف اداره کل.
  • ایجاد فرآیند دریافت و پاسخگویی به شاکیان بر اساس سیاست ها و الگوی ارائه شده از سوی نظامنامه مدیریت پاسخگویی به شکایات با رعایت چارچوب و مقررات مدون.
  • جمع آوری اطلاعات از طریق سامانه 137،  ستاد خبری، صندوق های دریافت گزارشات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات حضوری و غیر حضوری مردمی و ابلاغ  به واحدهای مختلف در  مرکز، مناطق، سازمان ها و سایر دوائر ذیربط برای پیگیری مطالبالت مردمی و اخذ نتیجه اقدامات.
  • ارتباط با سازمان بازرسی کل کشور از طریق سامانه ملی رسیدگی به شکایات و اعلامات. (سامد)
  • تجزیه و تحلیل اطلاعات و اخبار جمع آوری شده نسبت به نوع، فرآوانی، نحوه رسیدگی و ...
  • هدایت عملیات بازرسی موردی حسب شکایات و اعلامات مقرون به دلیل، دائر بر وقوع تخلف یا سوء جریان در محدوده صلاحیت اداره کل.
  • اعزام بازرس یا گروه بازرسی برای تحقیق در باره ی مجموعه فعالیّت های مرتبط با موضوع شکایت و کنترل عملکرد و نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قانون، بخشنامه ها و دستورالعمل های صادره و تطبیق عملکرد واحد مورد بازرسی با اهداف و تکالیف قانونی در حدود شکایت واصله و تعیین و تشخیص نوع تخلف، نارسایی‌ها و سوء جریانات در حدود مسئولیت آن.
  • کنترل عملکرد و رفتار مسؤولان و کارکنان واحد مورد بازرسی از حیث انجام وظایف و امور محوله، رعایت قوانین و مقررات در رسیدگی و تسریع در پاسخگویی به شکایات.
  • اعلام نظریه صریح درخصوص توانایی، لیاقت و شایستگی های عمومی، معیارهای تخصصی و تجربی مسئولان واحد مورد بازرسی در انتصابات و ترفیعات.
  • سنجش میزان رضایت مندی مردم از عملکرد واحد مورد بازرسی و نحوه برخورد مسئولان و کارکنان در تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع، موضوع تصویبنامه شماره 13/18540- ط تاریخ 10/2/1381 شورای عالی اداری کشور و اصلاحیه های بعدی آن.
  • سنجش میزان رضایت مندی کارکنان از عملکرد و نحوه برخورد مسئولان واحد مورد بازرسی.
  • تعیین و تشخیص نوع تخلف، نارسایی‌ها و سوء جریانات در حدود شکایت واصله.
  • تهیه و تنظیم گزارشات لازم از نتایج بازرسی های انجام شده و ارائه به مافوق برای اتخاذ تصمیم.
  • ارائه پیشنهادات سازنده به منظور بهبود روش ها، افزایش بهره وری و ارتقاء کیفی تصمیمات مدیریتی و فراهم کردن ساز و کار مناسب برای ترغیب کارکنان به مشارکت در این امر و جمعبندی، تجزیه و تحلیل و تهیه گزارش پیشنهادات واصله.
  • حضور درکمیته ها، کمیسیون ها وجلسات مختلف وتصمیم‌گیر درمعاملات وسایر امور اجرایی درمجموعه شهرداری(مرکز، مناطق، سازمان ها وسایر دوائر ذیربط)جهت انجام وظیفه نظارتی حسب نظر مدیرکل یا مقامات مافوق.
  • پیشنهاد ابطال یا صدور بخشنامه ها، دستورالعملها، لوایح، مصوبات و برنامه ها و سیاستهای آن ها جهت حسن جریان امور و انجام سایر موارد ارجاعی از سوی مدیرکل یا مقامات مأذون
  • استخراج ، مستند سازی ، بروز رسانی و اشتراک گذاری اطلاعات منطبق با مدیریت دانش و ارائه مستندات به کمیته مستند سازی
  • پیشنهاد ، تدوین و بروز رسانی فرایندهای تحت سرپرستی و همچنین تعریف و پایش شاخص های مرتبط با فرایندها
 
تعداد بازديد اين صفحه: 47642
تعداد بازديد کنندگان سايت: 16297224 تعداد بازديد زيرپورتال: 57747 اين زيرپورتال امروز: 35 سایت در امروز: 5474 اين صفحه امروز: 25
کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری کرج می باشد.